Samen maken we Toekomst | Winter 2019-2020

VOOR ZICHZELF BEGONNEN “Ik werkte als accountmanager in de buitenreclame en vanuit Amerika kwam de vraag naar binnenlichtreclame opzetten”, begint Rob. “Ik zag dat als een kans, maar mijn werkgever niet en daarom besloot ik voor mezelf te beginnen. Inmiddels behoren onder andere Heineken, Coca-Cola, Jack Daniel’s en Red Bull tot onze klanten en richten we ons ook op andere markten. In Amerika, waar we ook een kantoor hebben, werken we bijvoorbeeld voor de grootste premium vleesleverancier Boar’s Head en vrachtwagenproducent Isuzu.” FAMILIEBEDRIJF Pim begon tien jaar geleden bij het bedrijf en is sinds een aantal jaar bewust bezigmet zijn toekomst binnenDekkers International. “Eerder dit jaar hebben we besloten dat in de komende jaren het bedrijf aan mij wordt overgedragen. Ik heb op financieel gebied ook nog wat te leren en Joanknecht ondersteunt mij daarbij. Dat vind ik heel prettig.” Rob: “Zo hebben we tegenwoordig ieder kwartaal een managementoverleg met Joanknecht waar Pim ook bij betrokken wordt. We worden een familiebedrijf met hem erbij.” VERDUURZAMING Vroeger werd veel neon toegepast in de binnenreclame, een materiaal dat niet goed is voor het milieu. Rob: “Gedurende de laatste economische crisis zijn wij ons meer gaan richten op innovatie van onder andere neon en hebben LED-neon ontwikkeld. Een techniek die onze klanten en concurrenten nog niet kenden. Inmiddels is het merendeel overgestapt. We zijn er trots op dat we deze verandering in de branche hebben kunnen bewerkstelligen en daarmee ons steentje bijdragen aan de verduurzaming van de merkbeleving van onze klanten.” KARAKTER BEHOUDEN Rob heeft een gezonde ambitie voor het bedrijf, maar wil niet te hard groeien. “De schaal van ons bedrijf is prima zo, niet te groot en nog goed behapbaar.” Pim: “Het is inherent aan het type bedrijf dat we zijn, dat we ons karakter behouden en niet geforceerd gaan vergroten.” Door de groei van het bedrijf werd het voor Dekkers International tijd voor een accountantskantoor dat past bij die groei. Rob: “Wij hebben het idee dat Joanknecht meer doet dan een accountant moet doen, net als wij dat doen voor onze klanten. We zijn gelijkwaardige partners.” 5

RkJQdWJsaXNoZXIy MzI1NjM=