Kleren maken de Joanknechter

Medewerkers Joanknecht

‘The declaration of the Tie’. Zo gaat de gedenkwaardige speech van Prins Claus zaliger bij de uitreiking van zijn Prins Claus Prijs in 1998 de geschiedenis in. Hij wierp zijn stropdas af, ‘een slang die om de hals gedraaid is’. Het duurde even, maar inmiddels zie je stropdassen bijna niet meer. Voor Joanknechter Cas Claassen, een echte liefhebber van kleding, was het de inspiratie voor een origineel persoonlijk item. Maar ook drie andere collega’s van Cas staan bij Joanknecht bekend om hun bijzondere kleding. Ieder om een eigen, bijzondere reden.

Marlies Vervoordeldonk

Marlies Vervoordeldonk, hr- en communicatiemedewerker: “Ik heb een voorliefde voor kleurrijke kleding, items die je niet op iedere straathoek ziet. Het vreemde is dat ik eigenlijk geen shopper ben, in de zin van de hele dag winkels in- en uitlopen. Ik ga naar geselecteerde winkels met een uniek assortiment en persoonlijke aandacht. Bij Joanknecht hebben ze het vaak over ‘kledingadvies van Marlies’. Dat vind ik een compliment. Ik organiseer zelfs shopuitjes. Wat iemand aanheeft, zegt heel veel over iemands stemming. Als ik kleurrijk ben, ben ik blij.”

Melissa van de Kerkhof

Melissa van de Kerkhof, senior medewerker tax reporting: “Ik heb altijd wel aparte kleren aan, kleding met een edge, niet de standaard zakelijke outfit. Ik loop bijvoorbeeld altijd op hoge hakken, meestal wel unieke exemplaren. Zeker als je klantafspraken hebt, moet je een goede balans zoeken tussen classy en modern. Maar ik zoek wel graag de grenzen op. Meestal kijk ik vooral naar waar ik zin in heb om aan te doen en wat er bij de schoenen van die dag past.”

Cas Claassen

Cas Claassen, medewerker accountancy: “Het strikje is mijn handelsmerk, maar daar zit wel een verhaal achter. Bij mijn opleiding aan het IVA (businessschool voor studenten met affiniteit voor de auto- en/of nautische branche, red.) werd veel belang gehecht aan het dragen van een stropdas, maar in de dagelijkse praktijk zie je haar steeds minder. Ik kreeg van mijn stiefmoeder en zus daarom een strikje. Toen ik dat op het werk begon te dragen, kreeg ik veel positieve reacties. En in de loop van de tijd ook veel strikjes! De pakken die ik draag, zijn vaak wat klassieker. Dat strikje past in het klassieke beeld.”

Marc Pelzers

Marc Pelzers, adviseur corporate finance: “Zal ik eerlijk zijn? Ik heb helemaal niks met kleding! Maar bretels zijn bij Joanknecht mijn handelsmerk. Een jaar of twintig geleden vroeg mijn echtgenote aan de kledingverkoper: ‘De broeken van mijn man zakken telkens af, heb je daar wat voor?’. Hij kwam met bretels… Ik vind het in ons vak wel belangrijk dat je goed nadenkt over je kleding, hoor. Ik ben vaak betrokken bij bedrijfsoverdrachten, dat zijn voor ondernemers soms de spannendste momenten van hun leven. Daar moet je als adviseur respect voor tonen.”

Wil je Marlies, Melissa, Cas en Marc beter leren kennen? Lees hun verhaal, en die van meer Joanknechters, op www.joanknecht.nl/medewerkers

 

Dit artikel verscheen in het magazine ‘samen maken we toekomst’, editie zomer 2019, gedrukt in juni 2019. Twee keer per jaar brengt Joanknecht dit magazine uit voor haar relaties. Magazine ontvangen? Laat het ons weten: Tel. +31 40 844 70 00 of via info@joanknecht.nl. Wil je reageren, heb je een vraag of feedback voor ons? Neem dan gerust contact op met Trudie Govers, marketing- en communicatieadviseur bij Joanknecht via tel. +31 40 240 9522 of via tgovers@joanknecht.nl.