Ingrid van de Pol aan receptie bij Joanknecht

“De tijd vliegt voorbij aan de receptie van Joanknecht”

“Goedemorgen, Joanknecht, met Ingrid van de Pol”, zo neemt Ingrid al 10 jaar de telefoon op bij Joanknecht. U heeft haar vast eens aan de lijn gehad of gezien bij een bezoek aan ons kantoor. Altijd vrolijk en opgewekt staat ze klaar om klanten en andere bezoekers te ontvangen en te woord te staan. “De tijd vliegt voorbij aan de receptie van Joanknecht. Het is ook gewoon gezellig om aan de receptie te zitten.” 

“Het is elke dag anders hier, heel leuk. Ik heb met iedereen contact: klanten, collega’s, noem maar op. Je zit als telefoniste-receptioniste niet de hele dag achter je bureau, je loopt veel en bent bezig met andere dingen. We zorgen bijvoorbeeld voor de koffie en maken de spreekkamers in orde. Of collega’s komen allerlei klusjes brengen, zoals de bestellingen van kantoorartikelen.”

Ingrid van de Pol is telefoniste-receptioniste bij Joanknecht, ze viert haar 10-jarig jubileum dit jaar: “Ik werk nu tien jaar bij Joanknecht aan de receptie, de tijd vliegt voorbij. Ik werd eraan herinnerd toen ik de uitnodiging voor het jubilarissenuitje kreeg, tot die tijd ben je er niet zo mee bezig.”

Een gezellige, volle dag

“We beginnen de dag met kijken wie er jarig is, en sturen de verjaardagsmail uit. Daarna gaan we de post doornemen, inscannen en archiveren. Vervolgens kijken we of alles netjes is, zoals de spreekkamers. Daarna zijn andere klusjes aan de beurt. En tussendoor de telefoon natuurlijk. We beheren het algemene nummer, er komen nog veel telefoontjes bij ons binnen. Bijvoorbeeld als mensen op hun 06 niet te bereiken zijn.”

“Het is ook gezellig om aan de receptie bij Joanknecht te zitten. Door het contact wat ik met iedereen heb, aan de telefoon of gewoon aan de balie. Zo tussendoor komen collega’s een praatje maken. En blijf ik op de hoogte van ieders bezigheden. Heel leuk!”

Jonge mensen met frisse ideeën

“Bij de receptie werken we met zijn tweeën, ieder 2,5 dag per week. Op donderdag werken we allebei een halve dag om het werk over te dragen, maar tegenwoordig kan veel via Whatsapp natuurlijk. Daarnaast worden we ondersteund door het secretariaat en twee medewerkers van HR, een back-up van in totaal zeven personen.”

“Joanknecht is een jong kantoor, dat is ook wel goed. Jonge mensen hebben frisse ideeën, dat maakt het voor de minder jonge collega’s leuker. Voor mij als receptioniste is leeftijd minder belangrijk, voor de interne processen maakt het niet veel uit hoe oud collega’s zijn of zelfs waar ze mee bezig zijn.”

Grote lijnen

“Ik vind het wel interessant om bij te houden waar iedereen mee bezig is, maar voor ons gaat het vooral om de grote lijnen als een klant bijvoorbeeld vragen stelt. De details zijn voor ons natuurlijk minder belangrijk. Joanknecht is een moderne organisatie, er wordt meteen actie ondernomen als er nieuwe ontwikkelingen zijn. Soms lopen we zelfs voorop, dat idee heb ik tenminste.”

“Ik ben zelf totaal niet van de cijfertjes. Ik ben blij dat mijn collega’s dat beter kunnen. Ik heb wel een administratieve opleiding gehad, maar ik weet eigenlijk niet waarom, haha, want ik heb altijd andere dingen gedaan.”

Klanten goed helpen

“Als gastvrouw heb je een belangrijke rol, vind ik. Als ik ergens kom waar je goed wordt ontvangen, stap je blij het bedrijf binnen. Maar dat geldt net zo goed voor horeca of winkels. Ik denk dat dat hier ook wel is. We doen in elk geval ons best om alle bezoekers bij Joanknecht zo goed mogelijk van dienst te zijn.

“Voor Joanknecht heb ik zeventien jaar op een administratiekantoor gewerkt, een verzekeringskantoor en een kledingwinkel. Het bevalt goed hier, er is genoeg flexibiliteit als je bijvoorbeeld wilt ruilen met uren of dagen. Zo houd ik het nog makkelijk tien jaar vol.”

Groet, Ingrid van de Pol, receptie Joanknecht

Meer weten? Bel Ingrid op +31(0)40 844 7000 of spreek haar aan op haar vaste plek bij de receptie. Ingrid is aanwezig op maandag, woensdag en donderdagmiddag.

Lees ook verhalen van andere collega’s, zoals Els Joosen, Cas Claassen en Edwin Vogel.