Exact Online: goedkeuren van inkoopfacturen

Ieder seizoen lanceert Exact Online nieuwe functionaliteiten. Sommige zijn in de afgelopen periode al in het programma doorgevoerd en andere staan nog op de planning om te worden gelanceerd. In de afgelopen weken hebben wij al enkele van deze handige nieuwe functionaliteiten uit de Autumn release 2019 met u gedeeld. Vandaag het laatste deel dat betrekking heeft op het goedkeuren van inkoopfacturen.

De nieuwste snufjes met betrekking tot het goedkeuren van inkoopfacturen

In september 2018 heeft Exact Online de functionaliteit goedkeuren van inkoopfacturen geïntroduceerd. In de Summer release waren al verbeteringen doorgevoerd, maar met de Autumn Release is er nog meer geluisterd naar ideeën van gebruikers waaronder een minimaal goedkeuringsbedrag en verbeterde rechten voor goedkeurders. De nieuwe verbeteringen zijn alleen beschikbaar in combinatie met gebruik van de scanservice. Om gebruik te kunnen maken van deze functionaliteit moet deze als eerste worden ingeschakeld op het tabblad Facturen goedkeuren in de administratie-instellingen.

Wat zijn dan die nieuwe aanpassingen?

Automatisch kleine bedragen goedkeuren

Vanaf nu kunnen kleine bedragen automatisch worden goedgekeurd door minimale bedragen bij de goedkeurders op te voeren. Inkoopfacturen met een lager bedrag dan die minima worden dus voortaan automatisch goedgekeurd.

Gemiddeld bedrag over de laatste drie facturen

Wat is een logische limiet om als minimaal bedrag in te stellen? Klik naast het veld Facturen van leveranciers automatisch goedkeuren op de blauwe tekst instellen en Exact Online laat zien wat het gemiddelde bedrag over de laatste drie facturen was van de betreffende leverancier.

Standaardgoedkeurder per leverancier beheren

Waar je eerst nog de betreffende pagina van de leverancier moest openen om een standaardgoedkeurder op te voeren of te wijzigen, gaat dat nu voortaan veel eenvoudiger via het tabblad Facturen goedkeuren. Klik naast het veld standaardgoedkeurder per leverancier op de blauwe tekst beheren en per leverancier kan de standaardgoedkeurder worden toegevoegd.

Via deze link treft u de volledige beschrijving van deze nieuwe functionaliteit aan.

Meer nieuwe functionaliteiten

We hebben meer nieuwe functionaliteiten uit de Autumn release voor u op een rij gezet en in detail toegelicht. Van het gemiddeld aantal dagen tot betaling en het meesturen van een betalingslink tot het ontdubbelen van relaties en een uitgebreidere controle op dubbele facturen.

Vragen?

Heeft u vragen over de nieuwe functionaliteiten van Exact Online? Dan kunt u contact opnemen met Patricia Janssen op telefoonnummer +31 (0)40 240 95 24 of per e-mail op pjanssen@joanknecht.nl.