corporate finance adviseur daan bekelaar

Forensics & recovery adviseur

Forensics & recovery adviseur

2 september 2021

Vind jij het leuk om financieel-administratief feitenonderzoek te doen en zo vermoedens van fraude te ontdoen van tunnelvisie en onderbuikgevoelens? Geeft het jou energie als je met financiële of bedrijfseconomische informatie duidelijkheid brengt in zakelijke geschillen waar partijen vooral hun eigen gelijk zien? Ben je klantgericht en heb je veel zelf startend vermogen? Dan gaan wij graag met jou in gesprek over de mogelijkheden in de rol van forensics & recovery adviseur bij Joanknecht.

 

Wij geloven in: samen maken we toekomst! Dagelijks werken we met elkaar samen voor onze klanten in de Brainportregio. We werken vanuit één vestiging in Eindhoven, onze fonkelnieuwe werk- en ontmoetingsplek aan de Beemdstraat. Wij zijn een jonge, professionele adviesorganisatie waar je je eigen carrière kunt vormgeven. Jouw persoonlijke ontwikkeling staat centraal. En we zijn Great Place To Work Certified!

 

Hoe werken we bij Joanknecht?

We werken voor onze klanten breed samen in multidisciplinaire teams door de hele organisatie heen. Voor een specifieke opdracht werk je vaak met collega’s vanuit verschillende disciplines. Lees het verhaal van Daan Bekelaar, junior adviseur corporate finance, over hoe hij het ervaart om in het corporate finance team van Joanknecht te werken. Of lees een van onze andere medewerkersverhalen om team Joanknecht te leren kennen.

 

Wat bieden we jou?

Natuurlijk bieden we je bovenal een fijne werkomgeving. Denk daarbij aan:

 

  • Een gezellige werksfeer en onderlinge contacten als in een kleine organisatie; we kennen elkaar allemaal!
  • Goede balans tussen samen aan het werk zijn voor klanten, inspanning en ontspanning;
  • Samenwerken als een team, met vooral jonge mensen;
  • Een fonkelnieuwe werkplek en fijne thuisbasis (per 1 februari werken we vanuit onze nieuwe ontmoetingsplek op Beemdstraat 36 in Eindhoven);
  • Hoog kwaliteitsstreven in een professionele werkomgeving;
  • De leukste klanten in de Brainportregio;
  • Persoonlijke benadering van jouw loopbaan rekening houdend met jouw wensen, ambities en privé-situatie;
  • Alle vrijheid en ruimte om eigen initiatieven en ideeën in te brengen en te realiseren.

 

Team forensics & recovery

De forensics & recovery adviseurs van Joanknecht leveren de financiële en bedrijfseconomische kennis in complexe vraagstukken, vaak in een specifieke juridische setting zoals fraudeonderzoek, faillissementsonderzoek, zakelijke geschillen, juridische procedures, schadeclaims of echtscheiding. Regelmatig trekken we daarbij als multidisciplinair team op met onze IT-auditors en andere adviseurs van Joanknecht. Of met de juridisch adviseur van de klant.

 

Functie forensics & recovery adviseur (parttime of fulltime)

Je werkt de ene keer voor middelgrote ondernemingen en de andere keer voor een multinational of publieke instelling. In opdracht van een curator in een faillissement of je begeleidt juist de bestuurder van een failliet bedrijf waar onderzoek naar gedaan wordt. In opdracht van rechtbank of gerechtshof als gerechtelijk deskundige, als bindend adviseur of juist als partijdeskundige. Altijd scheid je hoofd- en bijzaken, zin en onzin. Je opdrachtgever is gebaat bij een opinie die stand houdt.

 

Als forensics & recovery adviseur houd je je inhoudelijk bezig met bovengenoemde vraagstukken. Dit doe je in een team van zeven collega’s. Maar je werkt veel samen met collega’s van andere disciplines, aangezien wij onze klanten zo breed mogelijk willen bijstaan. Ook werk je veel samen en onderhoud je een netwerk met andere (externe) zakelijke dienstverleners, zoals advocaten en financieringspartijen.

 

Alhoewel de focus op forensics & recovery werkzaamheden ligt, heb je daarnaast oog voor de bredere adviespotentie vanuit Joanknecht richting klanten. Bij het uitvoeren van je opdrachten, maar ook (op termijn) organisatie breed.

 

Jouw talent

Je bent…

 

  • gek op forensische vraagstukken
  • analytisch sterk
  • goed in het beheren van klantrelaties en functioneel netwerken
  • breed inzetbaar
  • IT-minded
  • even kritisch als nieuwsgierig
  • een ster in het signaleren van kansen bij klanten, in de markt bij doorverwijzers of bij ons intern
  • enthousiast om erop uit te trekken naar klanten, prospects en doorverwijzers
  • communicatief vaardig en schrijfvaardig (goede beheersing Nederlandse taal)
  • zelfstandig en zelf startend
  • in het bezit van een diploma (hbo of wo) op het gebied van bedrijfseconomie, bedrijfskunde of een gelieerde studie.

 

Je hebt vijf tot tien jaar werkervaring. Deze functie kan een mooie tweede of derde stap in je carrière zijn. Ook als je werkzaam bent in de controle- of samenstelpraktijk. Een overstap vanuit audit/assurance of accountancy is zeker mogelijk. We kijken graag samen met jou in welke rol(len) jij het beste past.

 

Contact

Vertel ons jouw verhaal, motivatie en ambitie tijdens een kennismakingsgesprek! Stuur jouw sollicitatie naar Lonneke van Loon, hr-adviseur, op telefoonnummer +31 40 240 9463 en per e-mail. Ook met vragen kun je bij Lonneke terecht.

 

Een online assessment maakt deel uit van de sollicitatieprocedure. Dit assessment brengt je werkstijl in kaart en het meet een aantal competenties die belangrijk zijn voor deze functie en je verdere loopbaan. Daarnaast maakt de aanvraag van een Verklaring omtrent Gedrag onderdeel uit van de sollicitatieprocedure voor deze vacature.