corporate finance adviseur daan bekelaar

Corporate finance adviseur

Corporate finance adviseur

5 augustus 2021

Heb jij affiniteit met bedrijfseconomische vraagstukken op het gebied van corporate finance en/of recovery? Zie jij het zitten om bij dergelijke vraagstukken de manager of tweede man of vrouw op de opdracht te zijn? Ben je klantgericht en heb je veel zelf startend vermogen? En wil je jouw talent maximaal benutten in een fonkelnieuwe werkomgeving? Dan gaan wij graag met jou in gesprek over de mogelijkheden in de rol van corporate finance adviseur bij Joanknecht.

Wij geloven in: samen maken we toekomst! Dagelijks werken we met elkaar samen voor onze klanten in de Brainportregio. We werken vanuit één vestiging in Eindhoven, onze fonkelnieuwe werk- en ontmoetingsplek aan de Beemdstraat. Wij zijn een jonge, professionele adviesorganisatie waar je je eigen carrière kunt vormgeven. Jouw persoonlijke ontwikkeling staat centraal. En we zijn Great Place To Work Certified!

 

Hoe werken we bij Joanknecht?

We werken voor onze klanten breed samen in multidisciplinaire teams door de hele organisatie heen. Voor een specifieke opdracht werk je vaak met collega’s vanuit verschillende disciplines. Lees het verhaal van Daan Bekelaar, junior adviseur corporate finance, over hoe hij het ervaart om in het corporate finance team van Joanknecht te werken. Lees ook het verhaal van Aron Crum over hoe hij zijn eigen carrièrepad bij Joanknecht vormgeeft binnen onze corporate finance en assurance teams.

 

Wat bieden we jou?

Natuurlijk bieden we je bovenal een fijne werkomgeving. Denk daarbij aan:

 

  • Een gezellige werksfeer en onderlinge contacten als in een kleine organisatie; we kennen elkaar allemaal!
  • Goede balans tussen samen aan het werk zijn voor klanten, inspanning en ontspanning;
  • Samenwerken als een team, met vooral jonge mensen;
  • Een fonkelnieuwe werkplek en fijne thuisbasis (per 1 februari werken we vanuit onze nieuwe ontmoetingsplek op Beemdstraat 36 in Eindhoven);
  • Hoog kwaliteitsstreven in een professionele werkomgeving;
  • De leukste klanten in de Brainportregio;
  • Persoonlijke benadering van jouw loopbaan rekening houdend met jouw wensen, ambities en privé-situatie;
  • Alle vrijheid en ruimte om eigen initiatieven en ideeën in te brengen en te realiseren.

 

Functie corporate finance adviseur (parttime of fulltime)

Binnen onze corporate finance discipline leveren we een uitgebreid pakket aan diensten waarmee ondernemers hun volgende stap kunnen bepalen en op een verantwoorde manier kunnen zetten. Het gaat hierbij onder meer om fusie- en overnamebegeleiding, bedrijfsoverdrachten, due diligence onderzoeken, waarderingen, financieringsvraagstukken en herstructureringen.

 

Je werkt voor en met ondernemers en hun ondernemingen in elke levensfase. Voor directies en toezichthouders, voor investeerders en publieke instellingen. Van startup tot grotere bedrijven. Als corporate finance adviseur houd je je inhoudelijk bezig met bovengenoemde vraagstukken. Dit doe je in een klein team van zes collega’s. Maar je werkt veel samen met collega’s van andere disciplines, aangezien wij onze klanten zo breed mogelijk willen bijstaan. Ook werk je veel samen en onderhoud je een netwerk met andere (externe) zakelijke dienstverleners, zoals advocaten en financieringspartijen.

 

Alhoewel de focus op corporate finance werkzaamheden ligt, heb je daarnaast oog voor de bredere adviespotentie vanuit Joanknecht richting klanten. Bij het uitvoeren van je opdrachten, maar ook (op termijn) organisatie breed.

 

Jouw talent

Je bent…

 

  • gek op corporate finance & recovery vraagstukken
  • omgevingsgericht en klantgericht
  • goed in het beheren van klantrelaties en functioneel netwerken
  • breed inzetbaar
  • IT-minded
  • even kritisch als nieuwsgierig
  • een ster in het signaleren van kansen bij klanten, in de markt of bij ons intern
  • enthousiast om erop uit te trekken naar klanten en prospects
  • communicatief vaardig
  • zelfstandig en zelf startend
  • in het bezit van een diploma (hbo of wo) op het gebied van bedrijfseconomie, bedrijfskunde of een gelieerde studie

 

Je hebt vijf tot tien jaar werkervaring. Deze functie kan een mooie tweede of derde stap in je carrière zijn. Ook als je werkzaam bent in de controle- of samenstelpraktijk. Een overstap vanuit audit/assurance of accountancy is zeker mogelijk. We kijken graag samen met jou in welke rol(len) jij het beste past.

 

Contact

Vertel ons jouw verhaal, motivatie en ambitie tijdens een kennismakingsgesprek! Stuur jouw sollicitatie naar Lonneke van Loon, hr-adviseur, op telefoonnummer +31 40 240 9463 en per e-mail. Ook met vragen kun je bij Lonneke terecht.

 

Een online assessment maakt deel uit van de sollicitatieprocedure. Dit assessment brengt je werkstijl in kaart en het meet een aantal competenties die belangrijk zijn voor deze functie en je verdere loopbaan. Daarnaast maakt de aanvraag van een Verklaring omtrent Gedrag onderdeel uit van de sollicitatieprocedure voor deze vacature.